Najważniejsze elementy projektu stoiska targowego
Przygotowanie projektu stoiska targowego to pierwszy krok w stronę jego wykonania. W czasie projektu ustalane są najważniejsze kwestie związane z układem poszczególnych elementów stoiska, dopasowaniem umeblowania do konkretnych stref oraz dostosowaniem konstrukcji do ilości odwiedzających osób. W tym artykule prezentujemy najważniejsze etapy projektu, których nie może zabraknąć w czasie przygotowań do stworzenia stoiska targowego.
Wykorzystanie dostępnej przestrzeni
Projekt stoiska targowego musi prezentować w sposób przemyślany podział na poszczególne strefy. Ważne jest, aby wszystkie osoby odwiedzające stoisko mogły swobodnie się przemieszczać, odwiedzając dostępne miejsca bez napotykania kolizji lub utrudnień. Typowe stoisko targowe składa się ze strefy ekspozycyjnej oraz strefy kontaktu z klientami, które powinny być łatwo dostępne dla gości oraz wyraźnie oddzielone.
W ramach planowania wykorzystania dostępnej przestrzeni warto uwzględnić niezbędne elementy wizualne, które będą prezentować daną markę oraz przyciągać zainteresowanych nią klientów. W ramach projektu nie może zabraknąć takich spraw, jak umiejscowienie logotypów danej marki, jej systemów ekspozycyjnych i reklamowych, które już z daleka będą zapraszać gości do odwiedzenia stoiska.
Ważnym elementem są też systemy oświetleniowe, które można wykorzystać zarówno do generowania odpowiedniego dla danej strefy klimatu, jak również do eksponowania kluczowym elementów stoiska lub prezentowanej oferty. W projekcie stoiska targowego warto korzystać z LEDów oraz innych systemów pozwalających na niemal dowolne manipulowanie intensywnością i kolorystyką światła.
Stoisko targowe dopasowane do oferty
Typowe stoiska targowe to miejsca przeznaczone do eksponowania oferty wystawcy. Powinny być zaprojektowane w sposób ułatwiający ekspozycję, jak również skłaniający potencjalnych przechodniów do zatrzymania się i zainteresowania ofertą.
Polecamy pod tym względem zwrócić uwagę na nowoczesne systemy i technologie, w tym na interaktywne ekrany dotykowe, multimedialne panele, a także systemy VR. Technologie takie działają na korzyść konkretnej marki, która jest odbierana przez potencjalnych konsumentów jako nowoczesna i innowacyjna.
Prezentację oferty za pomocą technologii warto połączyć z tradycyjnymi formami promocji: prezentowaniem przykładowej oferty wyrobów, rozdawaniem próbek lub poczęstunkiem.
Strefy biznesu w obrębie stoisk targowych
Jeśli zaplanowana została dodatkowa strefa biznesowa, wówczas warto wyposażyć ją w dobrej jakości, designerskie meble gabinetowe. Najważniejsze to stoliki, sofy, krzesła lub fotele, pozwalające na przeprowadzenie rozmowy biznesowej w komfortowych warunkach. Strefa biznesowa powinna zostać odseparowana od pozostałych stref, a zarazem być łatwo dostępna i na tyle przestronna, by zachęcać potencjalnych kontrahentów do odwiedzin.
Strefa biznesowa nie pełni tak ważnej funkcji marketingowej lub promocyjnej, jednak ma olbrzymie znaczenie dla tych wystawców, którzy nastawieni są na poszukiwanie nowych kontrahentów i partnerów biznesowych.