Jak skutecznie zaplanować budowę stoiska targowego? 

Planowanie projektu stoiska reklamowego

Stoisko targowe nie jest łatwe do zaprojektowania, z uwagi na dużą ilość elementów konstrukcyjnych i niezbędne do realizacji prace. Tworzeniem stoisk targowych zajmują się profesjonalni fachowcy, obsługujący kontrahentów biznesowych (i nie tylko) pod kątem ich potrzeb ekspozycyjnych. W tym artykule skupiamy się na najważniejszych etapach planowania budowy stoiska targowego oraz podpowiadamy jak doprowadzić całe zadanie do sukcesu.

Budżet, miejsce montażu oraz projekt stoiska targowego

W pierwszym kroku polecamy określić możliwie najprecyzyjniej własny budżet, który może zostać przeznaczony na stworzenie stoiska targowego. Wysokość związanych z tym kosztów zależy od wielu kwestii, nie tylko od rangi projektu, jego rozmiaru, ilości wykorzystanych materiałów, ale również od wyboru usługi transportu, montażu lub demontażu stoiska. Wielu kontrahentów specjalizujących się w tworzeniu stoisk targowych oferujemy kompleksowe wsparcie, obejmujące wszelkie potencjalne działania niezbędne w celu dostarczenia i zainstalowania gotowego do użytku stoiska targowego.

Miejsce, w którym stoisko targowe zostanie wykorzystane, ma olbrzymi wpływ na związane z tym wymogi. Chodzi nie tylko o dostępny metraż lub układ całego stoiska, ale również o jego ergonomiczną konstrukcję, dopasowanie do zamierzonej ilości osób odwiedzających, jak również o wydzielenie komfortowej strefy biznesowej, w której eksponująca się firma będzie mogła przeprowadzać rozmowy biznesowe.

Projektowanie stoiska targowego warto zlecić dedykowanej temu zdaniu firmie, w oparciu o określone powyżej informacje: dostępny budżet oraz wymogi konkretnego miejsca. Projekt stoiska targowego powinien obejmować m.in. jego wizualizację, która pozwoli ocenić czy został zrealizowany zgodnie z interesem nabywcy. Najważniejsze jest, aby projekt uwzględniał potrzeby ekspozycyjne danej marki, związane zarówno z branżą, jaką reprezentuje, jak i typem asortymentu lub usług, które udostępnia klientom.

Jak wybrać kontrahenta do budowy stoiska targowego?

Przeglądając oferty dostępnych kontrahentów warto zwrócić uwagę na ich dotychczasowe realizacje oraz ich zgodność z własnymi potrzebami. Dobrej jakości firma powinna zrealizować przynajmniej jedną gruntowną konsultację w zamierzonym miejscu zainstalowania stoiska targowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych pomiarów i analiz.

Warto też zwrócić uwagę z jakich konkretnych rozwiązań korzystają potencjalni kontrahenci, czy stosują materiały podwyższonej klasy, nowoczesną technologię ekspozycyjną, umeblowanie, dekoracje. Ważnym wyznacznikiem jakości usług są także zastosowane systemy oświetlenia, systemy audio-wideo, technologia i systemy interaktywne.

Na koniec pragniemy podkreślić, że dobrej jakości dostawca rozwiązań ekspozycyjnych powinien być otwarty na współpracę w obrębie całego kraju. Niektórzy producenci działają także poza granicami Polski i są gotowi przygotować stoiska targowe dedykowane dla wydarzeń o profilu międzynarodowym i globalnym.