Jak dopasować projekt stoiska targowego do swojej marki?
Stoiska targowe projektowane są pod kątem potrzeb konkretnego podmiotu zamawiającego, jak również dostępnej przestrzeni, w której odbywać się będzie ekspozycja. Ponadto stoisko targowe może zostać dostosowane do wytycznych branżowych, związanych z konkretnym biznesem lub też typem asortymentu, jaki będzie w nim prezentowany. W ten sposób uzyskujemy gwarancję, że stoisko targowe będzie spójne od strony estetycznej i aranżacyjnej, a zarazem ściśle sprofilowane pod kątem potrzeb Klienta.
Komunikacja wizualna a organizacja stoiska targowego
Każda firma powinna posiadać zdefiniowany styl komunikacji wizualnej, zgodnie z którym przygotowywane są jej treści reklamowe oraz promocyjne. Często styl komunikacji wizualnej obejmuje także sposób prezentowania informacji oraz styl aranżacji pomieszczeń w siedzibie firmy.
W zależności od stopnia dopracowania komunikacji wizualnej, warto kontynuować jej styl także w czasie organizacji stoiska targowego, które powinno odzwierciedlać tożsamość marki, jej innowacyjność, ekologiczny lub luksusowy charakter. Popularnym stylem w komunikacji wizualnej jest minimalizm, kojarzący się z nowoczesnymi technologiami oraz wyrafinowaniem. Często łączony jest z rozbudowanymi systemami oświetleniowymi i ekskluzywnymi meblami, dzięki czemu powstałe stanowisko targowe wzbudza zainteresowanie przechodniów.
Funkcje i ergonomia a przeznaczenie stoiska targowego
Niektórzy nabywcy stoisk targowych pragną dysponować konstrukcją, która ułatwi eksponowanie dużej ilości wyrobów o zróżnicowanych parametrach, na przykład elektroniki lub kosmetyków. Inni natomiast pragną stworzyć przestrzeń do ekspozycji oferowanych usług. W każdym wypadku stoisko targowe powinno posiadać nieco zmieniony układ poszczególnych elementów, ułatwiając dostęp do asortymentu i podkreślając jego najważniejsze atuty.
Warto pomyśleć przede wszystkim o stworzeniu strefy prezentacyjnej, strefy do testowania oferowanych wyrobów, strefy promocji i reklamy (w której klienci będą mogli odbywać konsultacje i pobierać broszury informacyjne), a także strefy biznesowej, przeznaczonej do rozmowy z potencjalnymi kontrahentami.
Interakcja z klientem na stoisku targowym
Dobrze zorganizowane stoisko targowe powinno umożliwiać przyjmowanie różne ilości klientów zainteresowanych daną marką oraz ich kompleksową obsługę: zaprezentowanie asortymentu, przeprowadzenie rozmowy, udzielenie niezbędnych informacji o ofercie. Z tych powodów stoisko targowe powinno być na tyle przestronne, by wszyscy zainteresowani petenci mogli bez przeszkód je odwiedzić.
Warto też pomyśleć o zorganizowaniu tak zwanej strefy interaktywnej, która może obejmować różne rozwiązania, urządzenia i technologię, wykorzystane do celów marketingowych i promocyjnych. Strefy takie mogą angażować odbiorców w obsługę ekranów dotykowych, interaktywnych prezentacji, gier wideo lub innych, dowolnie wybranych atrakcji. Strefy mogą być wyposażone w wygodne siedziska, sofy oraz inne elementy nastawione na poprawę komfortu odwiedzających i zatrzymanie ich przy konkretnym stoisku na dłużej.